Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Błąd ze skillami pogodowymi.
#1
ID zawodnika : 11295
ID drużyny : 286
ID zawodów : live4-60992
Opis Błędu + Screeny :
Wydaje mi się, że coś jest nie tak w niektórych momentach jeżeli chodzi o skille pogodowe. Być może się mylę i wyprowadzicie mnie z błędu. Dzisiejsze zawody MPK jechałem następująco:
[Obrazek: zus841.jpg]
Każdy bieg jechałem tym samym silnikiem, czyli co bieg miał on o 0.02 prędkości mniej i tym samym sprzęgłem. Pierwsze 3 biegi jechałem neutralnie, a ostatnie dwa biegi agresywnie. Dodatkowo pierwsze 3 biegi jechałem w chmurach a ostatnie 2 biegi w słońcu. Zębatki miałem prawidłowe na obie pogody. Różnica pogodowych skilli to 18 (!) na korzyść słońca. Moje czasy natomiast prezentowały się następująco:
1. 60.00 - neutral duża
2. 60.47 - neutral duża
3. 61.07 - neutral duża
4. 61.83 - agresyw duża / słońce +18 skilla
5. 62.68 - agresyw mała / słońce +18 skilla

Pierwsze 3 biegi to czas gorszy o około 0.55 sekundy co bieg. Przyjmując, że pogoda nie zmieniłaby się w połowie zawodów i ścieżka też nie i nadal jechałbym neutralnie, to mój 4 bieg powinien być wolniejszy o około 0.5 sekundy od biegu 3, czyli powinien wynosić około 61.60. A tu nie dość, że pogoda się zmieniła na moją korzyść bo TS mam o 18 większy niż TJ, do tego dałem agresyw i jeszcze jechałem z najkorzystniejszego pola i okazuje się, że czas gorszy o prawie 0.8 sek od biegu 3. Jedynie na moją niekorzyść mogła być ścieżka, że w 4 biegu nagle nie była właściwa, ale to agresyw i najlepsze pole z nawiązką powinny to zniwelować, a zostaje jeszcze +18 skilla.

Według mnie coś tu jest nie tak, bo czas z 4 biegu pokazuje, jakby w ogóle pogoda była nieuwzględniana. Czas zamiast być zbliżony do tego z 3 biegu, to jest gorszy o więcej niż różnica w pierwszych 3 biegach. Dodam, że nie jest to pierwsza sytuacja, gdzie zauważyłem u siebie taką anomalię. Szczególnie w momencie, gdy mam już mniej energii i nagle wskakuje moja najlepsza pogoda. Wtedy zamiast się poprawiać, jestem proporcjonalnie gorszy niż w pierwszej części zawodów. Jeżeli ktoś mi racjonalnie wytłumaczy różnicę między 3 i 4 biegiem, to można zamknąć zgłoszenie, bo może to ja jakoś źle to wszystko interpretuję.
#2
Ważne jeszcze jaką ścieżką jechałeś, no i to, że na słońcu jeździ się wolniej niż na chmurach. Ale kluczowa jest energia
#3
Wygląda Amund jakbyś nie przeczytał całego posta. O ścieżce pisałem, o energii też. I w tym przypadku akurat jej wpływ można pominąć, bo ma taki sam wpływ na pierwsze 4 biegi.
Zaciekawiło mnie natomiast stwierdzenie, że w chmurach jeździ się szybciej. Skąd masz takie informacje? I wydaje mi się, że jeżeli coś takiego miałoby miejsce, to na twardej w słońcu powinno się jechać szybciej.
#4
Zła ścieżka to może być nawet 0,5 s straty, sama agresja może tego nie zneutralizować, a najlepsze pole startowe to w zasadzie prawie nic nie daje (jakieś ułamki sekundy).

Natomiast co do pogody, to wydaje mi się, że przy porównywalnych warunkach (silnik, energia, taktyka, specjalizacja, sprzęgło itd) ten sam zawodnik najlepsze czasy ma w deszczu, potem chmury i na końcu słońce
#5
(26-04-2019, 07:20:11)Amund napisał(a): Zła ścieżka to może być nawet 0,5 s straty, sama agresja może tego nie zneutralizować, a najlepsze pole startowe to w zasadzie prawie nic nie daje (jakieś ułamki sekundy).
Wydaje mi się, że agresja i najlepsze pole startowe spokojnie są w stanie zneutralizować złą ścieżkę. Ale przyjmijmy, że pojechałem złą ścieżką w 4 biegu, czyli bez zmiany pogody powinienem mieć czas gorszy od 3 biegu o około 1,1 sekundy. I teraz mam rozumieć, że +18 skilli, agresyw i najlepsze pole dały mi tylko 0,3 sekundy zysku?

(26-04-2019, 07:20:11)Amund napisał(a): Natomiast co do pogody, to wydaje mi się, że przy porównywalnych warunkach (silnik, energia, taktyka, specjalizacja, sprzęgło itd) ten sam zawodnik najlepsze czasy ma w deszczu, potem chmury i na końcu słońce
Jeżeli to byłoby prawdą, to byłoby to bardzo słabe rozwiązanie. Chociażby z tego względu, że jak ktoś ma wykoksowaną Siłę i trafi na deszcz, to będzie wszędzie robić rekordy toru.
#6
(26-04-2019, 07:31:47)brylu napisał(a):
(26-04-2019, 07:20:11)Amund napisał(a): Zła ścieżka to może być nawet 0,5 s straty, sama agresja może tego nie zneutralizować, a najlepsze pole startowe to w zasadzie prawie nic nie daje (jakieś ułamki sekundy).
Wydaje mi się, że agresja i najlepsze pole startowe spokojnie są w stanie zneutralizować złą ścieżkę. Ale przyjmijmy, że pojechałem złą ścieżką w 4 biegu, czyli bez zmiany pogody powinienem mieć czas gorszy od 3 biegu o około 1,1 sekundy. I teraz mam rozumieć, że +18 skilli, agresyw i najlepsze pole dały mi tylko 0,3 sekundy zysku?

(26-04-2019, 07:20:11)Amund napisał(a): Natomiast co do pogody, to wydaje mi się, że przy porównywalnych warunkach (silnik, energia, taktyka, specjalizacja, sprzęgło itd) ten sam zawodnik najlepsze czasy ma w deszczu, potem chmury i na końcu słońce
Jeżeli to byłoby prawdą, to byłoby to bardzo słabe rozwiązanie. Chociażby z tego względu, że jak ktoś ma wykoksowaną Siłę i trafi na deszcz, to będzie wszędzie robić rekordy toru.

Tu nie chodzi o wymaksowanie skilla. Jeżeli ktoś ma wszystkiego po 50, to lepszy czas zrobi na deszczu, niż w chmurach, jeżeli pozostałe zmienne są takie same
#7
Ja rozumiem o co chodzi, ale nie rozumiem dlaczego to akurat deszcz miałby być najszybszą pogodą.
#8
(26-04-2019, 07:31:47)brylu napisał(a): Jeżeli to byłoby prawdą, to byłoby to bardzo słabe rozwiązanie. Chociażby z tego względu, że jak ktoś ma wykoksowaną Siłę i trafi na deszcz, to będzie wszędzie robić rekordy toru.
Ale chyba tak właśnie jest... ja też zauważyłem, że niezależnie od skilli najszybszy jest deszcz, najwolniejsze słońce i porównywanie czasów przy różnych pogodach kompletnie nie ma sensu. Nie chce mi się bawić, ale możesz posprawdzać w jakich warunkach były bite rekordy torów - obstawiam, że grupo ponad połowa w deszczu.
Piszę poprawnie w języku polskim, bo szanuję swoich rozmówców.
Wolę poświęcić kilkanaście sekund na sprawdzenie tego co napisałem
niż kompromitować się publicznie i szerzyć w internecie błędy językowe.
#9
(26-04-2019, 08:19:09)brylu napisał(a): Ja rozumiem o co chodzi, ale nie rozumiem dlaczego to akurat deszcz miałby być najszybszą pogodą.

Tu nie ma co rozumieć, tylko przyjąć do wiadomości Big Grin

Tak samo, dlaczego technika jazdy ma wpływ na dzienny zwrot energii? Bo tak Tongue
#10
(26-04-2019, 08:21:54)Kabat napisał(a):
(26-04-2019, 07:31:47)brylu napisał(a): Jeżeli to byłoby prawdą, to byłoby to bardzo słabe rozwiązanie. Chociażby z tego względu, że jak ktoś ma wykoksowaną Siłę i trafi na deszcz, to będzie wszędzie robić rekordy toru.
Ale chyba tak właśnie jest... ja też zauważyłem, że niezależnie od skilli najszybszy jest deszcz, najwolniejsze słońce i porównywanie czasów przy różnych pogodach kompletnie nie ma sensu. Nie chce mi się bawić, ale możesz posprawdzać w jakich warunkach były bite rekordy torów - obstawiam, że grupo ponad połowa w deszczu.
Jeżeli tak jest to dziwe bardzo. Prędzej uzależniłbym to od pogody na danej nawierzchni. Ale tak naprawdę to nie wiem po co takie coś jest zrobione. Przydałaby się informacja w FAQ na ten temat. Myślę, że błąd będzie można zamknąć jak Arek lub Kuba potwierdzą, że tak własnie jest.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości