Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Siłownia
Arek, do tego miejsca gdzie jestem pne sie powoli, ale systematycznie. Mimo tego, że było trudniej. To jest gra strategiczna i zdaje sobie sprawe, że nie każdy bedzie tu mistrzem swiata. Jest zabawa na poziomie 3 ligi i jest ok.
Natomiast zwroc uwage na to, że SPS jest grą strategiczną, czyli wymaga jakiejś polityki gracza. Jesli silownia jest teraz skontruowana tak, że niezaleznie od pory dnia i dlugosci skilla zawsze jest tyle samo, to wyeliminowales te jedną zmienną. Tyle i aż tyle. Czy to dobrze dla mnie? Możliwe, że tak. Czy dobre dla całej gry? Chyba nie, skoro budzi takie emocje.
Czytając wypowiedzi "młodych", którzy przecież (zdaniem Arka) powinni gremialnie pomysł popierać odnoszę wrażenie, że:
- do gonienia starych służą głównie godziny "turniejowe"
- siłownia % służyła głównie nie do gonienia mocniejszych, ale do rywalizacji z zawodnikami zbliżonymi poziomem, kto ogarnął lepiej i miał odrobinę szczęścia we właściwym momencie zyskiwał w porównaniu z "równoskilowcami" i tą zabawę właśnie wszystkim Arku zabrałeś, a teraz się dziwisz czemu wszyscy (nawet ci "młodzi") marudzą
Piszę poprawnie w języku polskim, bo szanuję swoich rozmówców.
Wolę poświęcić kilkanaście sekund na sprawdzenie tego co napisałem
niż kompromitować się publicznie i szerzyć w internecie błędy językowe.
@Kabat nie marudzą, tylko wyrażają opinię :-) Zgadzam się z @johny1981 że był to element strategii, dzięki któremu jak się przyłożyłem i dobrze wszystko zaplanowałem to byłem do przodu. Zgadzam się z Tobą @Kabat że był to dodatkowy element zabawy. Jednak jak ma być inaczej to po prostu trzeba opracować inną strategię (raczej prostą i nie wymagającą zaangażowania). Może jeszcze wróci ??? :-)
Popieram. Zawsze jak dobrze zaplanowałem trening, jego skrócenia i siłownię, to się cieszyłem i była ta nutka nadziei, że zrobiłem to lepiej od "rówieśników" i zyskałem nad nimi.
(04-05-2018, 17:55:07)GM_Arek napisał(a): to w sumie kto ma rację - jedni czy drudzy? bo mówisz że nie jesteś nawet w połowie stawki, a popiersz "element rozwoju", który właśnie po trochu to powoduje..

I tu piszesz niestet bzdurę, zamiast przeczytać uważnie co napisał @Hołdys to czepiasz sie słówek, żeby odciągnąć uwagę od ważnego zagadnienia i konkretów Tongue
A napisał, że % dawały mu więcej niż h Smile I w pełni to uzasadnił.
Chyba jeszcze nie było pomysłu Arka, który by został tak jednolicie przyjęty Big Grin
(02-05-2018, 12:47:56)GM_Arek napisał(a): I wiem, że możemy dyskutować godzinami, ale proszę was o rzeczowe argumenty i odpowiedzi na pytania:

1. dlaczego siłownia ma być %, która skutecznie spowalnia "pogoń", skoro niby każdy jest za tym by można było gonić?
2. W jaki sposób zmiana % w siłowni może ten trend odwrócić? (chodzi o konkretne wartości)
3. co zrobić, by gracz który się nudzi, bo średnio chce mu się walczyć w różnych zawodach, przestał się "nudzić", skoro jedyną atrakcją gry jest siłownia (w dodatku % oczywiście), która do niczego go nie prowadzi (jedynie do zastanowienia się kiedy kliknąć), bo "średnio chce mu się walczyć w zawodach"?


@GM_Arek prosiłeś to odpowiadam:

Na początek szacunek dla czerwonych że stworzyliście tą grę i chce Wam się - jestem wdzięczny. Domyślam się że nie ma z tego kokosów tylko jest to zajawka (ewentualnie ktoś zrobił mgr). Nie bierzcie mojej wypowiedzi jako marudzenie bo lubię Sps i to chyba widać. Od początku lat 90 gram w gry strategiczne bo wymagają myślenia, im więcej zmiennych tym lepiej bo gra trudniejsza - oczywiście bez przesady.

Pkt 1. Dlatego że siłownia % pozwalała na gonienie równo skilowców jak się przyłożyłeś, poza tym wydawałeś 800 PLN za 5% skrócenia treningu który trwał np 308h za 15h czyli 53,33 za h, a teraz wydajesz zawsze 160 za h, o ponad 300% więcej. Oczywiście to przypadek skrajny, ale suma sumarum jak by nie liczył jest drożej, a wszyscy co byli blisko skracają zawsze o tyle samo - lipa. Fakt gonię starych ale na nich aż tak mi nie zależy bo mam do nich lata świetlne.
Pkt 2. Myślę że to nie jest aż tak istotne- jak sam pisałeś to by musiało być rzędu 50%, a tu raczej chodzi o zabawę z graczami na podobnym poziomie i systematyczne gonienie starych za pomocą gedonów czy skróceń za turnieje.
Pkt 3. No tutaj to mam całe mnóstwo pomysłów. Poczynając od najprostszych, które mobilizowały by do gry - jeśli w ciągu tygodnia przeskoczysz o 10 pozycji w rankingu do przodu otrzymujesz 5000 - będzie mobilizacja do pilnowania trenów i siłki.
Po drugie :Zwycięzca GP otrzyma 30 tys/6 PS oraz pozostanie w cyklu, 2 miejsce: 15 tys/4 PS, 3 miejsce: 10 tys/3 PS co za słabizna moim zdaniem powinno być Zwycięzca GP otrzyma 300 tys/6 PS oraz pozostanie w cyklu, 2 miejsce: 150 tys/4 PS, 3 miejsce: 100 tys/3 PS to by zapewniło kosmiczną pogoń za kasą jak w realnym życiu, taki zwycięzca miałby na rok spokój. Tak samo za inne turnieje nagrody powinny być dużo wyższe to wyeliminowało by sytuacje w których ktoś nie chce awansować z GPC do GP (patrz Samanta)> KASA POWODUJE RYWALIZACJĘ
Po trzecie: Dodatkowy kesz od sponsora za komplet punktów ( nikt by ne odpuszczał i nie oszczędzał sprzętu gdyby to się opłacało a co za tym idzie zaostrzyłoby rywalizację)
Po czwarte : Kasa ( na obozy) za awans o ligę wyżej czy to bezpośrednio czy z baraży i punkty ujemne za nie wystawienie sprzętu na baraże ) bo nie chcemy awansować np. -2pk za każdy BS np. 3 zawodników ma BS następny sezon zaczynają z -6 pkt.
Po piąte: tuner - jest tylu tunerów na świecie a w Sps tylko jeden (Gravesen, Karger, Jensen, Andesson itd.) Im masz więcej kasy tym stać cię na lepszego - ale można by wprowadzić pewną nutkę niepewności jak z WI - jak Gravesen zrobi silnik o 0,28 zamiast założonych 0,25 zaraz zaczną się plotki i wszyscy będą oddawać silniki do Gravesena, @Hołdys tym czasem zawiezie silnik do Kowalskiego, który za te same pieniądze zrobi 0,30 i znowu będą plotki . Jednym słowem gra zacznie żyć.

takich pomysłów mam dziesiątki - wiem że wymaga to dużo pracy i nie da się tego zrobić w 5 min, ale NCD - super pomysł i dzaiła, teraz taktyka Super Agresywna i super. Małymi kroczkami do przodu. Duża marchewka na końcu kija, to moim zdaniem uatrakcyjni grę, a nie upraszczanie jej aby było łatwiej. Jak ktoś chce grać to będzie grał, a jak nie to tak czy siak oleje.

Pozdrawiam !!!
mam wrażenie, że nikt poza Kabatem i kilkoma innymi graczami nie kuma jak to wszystko wygląda teraz z siłownią i gonieniem topowych graczy. Te wszystkie wyliczenia z treningiem godzinowym lub procentowym, które porównują czas np skilla 40 i 60 i przedstawianie na forum jaka to różnica godzin w treningu jest teraz można rozbić o kant dupy.
Realnym czasem zbliżania się do gracza przed nami jest tylko i wyłącznie różnica uzyskana w danym okresie z SAMEJ SIŁOWNI, a nie z całego treningu!. TO JEST REALNY CZAS ZBLIŻANIA SIĘ DO GRACZA Z WIĘKSZYM SKILLEM.
Żeby to było miarodajne policzone powinno być przykładowo: zakładany czas treningu 2 miesiące; porywnywane skille 40 i 60. I przedstawione wyliczenia ile godzin przez 2 miesiące zyska na SAMEJ SIŁOWNI gracz, który będzie trenował skille 40,41,(...) i gracz który bedzie trenował skille na pozomie 60+. I różnica w godzinach siłowni to jest odpowiedź w jakim czasie się goni.
Długość trena nie powinna być w ogóle uwzględniona ze względu na to, że młody i tak będzie podążał "ścieżką" treningową lepszego.
@Grisza - ale nawet porównując na długim okresie z siłowni więcej "wyciągnie" ten trenujący wyższe i tutaj z Arkiem nie można się nie zgodzić... tyle, że on to liczy i analizuje od dupy strony. Tongue
To jednak stosunkowo łatwo spłaszczyć niewielką zmianą % (bynajmniej żadne 50% o jakim pisał Arek), co w swoich wyliczeniach pokazałem. A jeśli mamy cokolwiek porównywać, to w zasadzie powinniśmy patrzeć ILE na siłowni oszczędzili gracze z TOP'a na poziomie powiedzmy 40-45 z tym ile jest lub będzie w stanie uzyskać gracz obecnie ten poziom trenujący. Jeśli może zyskać więcej - znaczy się GONI (wolno bo wolno, ale goni). A głównym ani nawet zwyczajnie ważnym narzędziem tej pogoni w żadnym wypadku nie powinna być siłownia. Od dużej pogoni są turnieje, gdzie naprawdę jest ogromna możliwość premiowania młodych przez korygowanie ilości zdobywanych godzin. Gonią zbyt wolno? Podnieść godziny za geddony. Myślę, że tutaj nikt nie będzie się oburzał.
Piszę poprawnie w języku polskim, bo szanuję swoich rozmówców.
Wolę poświęcić kilkanaście sekund na sprawdzenie tego co napisałem
niż kompromitować się publicznie i szerzyć w internecie błędy językowe.
trochę mnie nie było, ale:

Cinek: i co po tym, że gracz wbija teraz skille szybciej niż kiedyś. i co z tego że obecną sumę zawodnika No1 w ranku zdobędzie za np 7-8 sezonów (a nie do 10-11), jak najlepszy gracz w tym czasie dobije już np do 400. Tak czy inaczej gra wymaga górnego pułapu niżej niż obecne 600.

Ja naprawdę rozumiem co chcecie mi przekazać z siłownią % - że to była zabawa i jakiś tam element strategii.

Kabat: w którymś tam poście napisałem że stosunkowo niewielka zmiana % niewiele da i nadal to podtrzymuję. Bo jeśli zmiana % ma spowodować, że jeśli młody przez siłkę % zamiast skończyć np 3 treny 8 dni szybciej, skończy je 6 dni szybciej, a my zejdziemy do 7 dni, to nadal jednak ciągle mamy efekt który mi nie pasuje.
I zgadzam się, że siłownia powinna być tylko dodatkiem - którym wg mnie teraz się stała (tyle że bez nutki "emocji" - tu przyznaję wam rację)

Hołdys:
ad2) aby siłka ponownie dawała "zabawę" potrzeba by wrócić i do % i do 1 siłki na dobę zamiast 24h (czyli to o co walczono by zlikwidować). wrócenie do samych % bez możliwości wyboru godziny trochę mija się ze strategią. choć były i głosy za i przeciw siłce co 24h. Generalnie odwrócenie wszystkiego.
ad3) coś z ten deseń jest w trakcie realizacji - niestety nie udało nam się tego wprowadzić już od początku sezonu.
ps: wazza

Już poruszaliśmy temat ligi miast w gronie GM. wg jakiego kryterium zawodnicy wybierają miasta? uwzględniamy tylko duże, czy również te mniejsze - gdzie pułap? te mniejsze przypisujemy do większych, czy osobno? co jeśli z ZG zapisze się 100 os, a z Gorzowa tylko 2? Bo za chwilę powstanie po prostu liga2 sps. Na to jednak polecam założyć osobny wątek

Baraże: problemy tech zostały już raczej zażegnane, a nie wszystkie mecze są "o nic". A kombinatorstwo ma miejsce rownież w trakcie sezonu i tego nie unikniemy.

I jakby nie patrzeć co sezon staramy się coś nowego do gry wprowadzać: pogoda w połowie zawodów, równanie toru, taktyki, def/taśmy itp - przecież wielu z tych opcji nie było w pierwszych sezonach gry


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości